V týchto dňoch evidujeme zvýšený počet škôd spôsobených snehovou kalamitou, a to najmä zo severných a východných okresov Slovenska. Klienti nám najčastejšie hlásia škody spôsobené ťarchou snehu – poškodené alebo preborené strechy, odtrhnuté rýny a žľaby, poškodené oplotenia od pádu snehu
zo striech ale aj poškodené prestrešenia bazénov.
Ďalšie škody, ktoré v takomto počasí evidujeme vo zvýšenej miere sú škody spôsobené prasknutým vodovodným potrubím. V najbližších dňoch očakávame nárast hlásení týchto škôd, keďže mnohí ešte svoje škody nestihli zdokumentovať a nahlásiť. Po roztopení
snehu zas očakávame nárast škôd spôsobených zatečením podkroví, stropov a interiéru domov a bytov.
V rámci havarijného poistenia nám klienti za posledných 6 dní nahlásili medziročne o 30 % viac škôd na ich vozidlách. Aktuálne vykonávame o 12 % viac obhliadok poškodených vozidiel ako v rovnakom období minulý rok. Ide najmä o zrážky vozidiel, keď vodiči nestihli dobrzdiť na zamrznutých vozovkách, alebo vozidlá, ktoré v zákrute vybehli z cesty a skončili v priekope alebo vo zvodidlách.
Evidujeme aj škody, pri ktorých sa z vozidla odtrhol kus ľadu a padol na okoloidúce vozidlo. Vo väčšine prípadov kusy ľadu spadnú z kamiónov, ktorým na plachtu naprší, nočná námraza spôsobí zamrznutie a počas jazdy sa kus ľadu odtrhne a dopadne na ďalšie vozidlo. Tieto škody kryjeme z povinného zmluvného poistenia vinníka, z ktorého vozidla ľad odpadol. Tak ako napríklad pri škodách na čelnom skle je potrebné mať vinníka, s ktorým poškodený spíše správu o nehode. Ak vinníka nemáme, škodu si poškodený môže
uplatniť z havarijného poistenia.
Každú škodu spôsobenú snehovou kalamitou odporúčame čo najskôr nahlásiť, najrýchlejšie prostredníctvom nášho webcentra: Allianz. Odporúčame vzniknuté škody aj zdokumentovať a fotografie pridať k hláseniu.
Klienti Allianzu môžu vďaka novému sprievodcovi škodou sledovať online riešenie svojej škody na majetku či vozidle, ako keď sledujú napríklad doručenie balíka.