Na západne nič nového. Ale u našich českých susedov je to veľká minuloročná novinka. U nás stále niečo neobjavené a nepochopené. A pritom tak nevyhnutné!
Manažér šťastia je človek, ktorý vykonáva funkciu personalistu, odborníka na internú komunikáciu a psychológa. Je to bútľavá vŕba, mediátor, radca, médium medzi zamestnancami a vedením.
Firmy totiž konečne pochopili, že zamestnanci potrebujú aj inú, než len peňažnú motiváciu. Jasné, bez tej by to nešlo, ale ani super plat ešte nemusí urobiť človeka šťastným. A šťastie, to je presne to, čo potrebujú ľudia cítiť, keď idú ráno do práce, keď v nej trávia minimálne 8,5 hodín denne. A kedy sú zamestnanci šťastní?
Keď pracujú v dobrom, priateľskom kolektíve, keď majú priestor na realizáciu, keď nie sú len stroje, ktoré plnia úlohy zadané niekým iným, podľa predstáv niekoho iného, keď pracujú v peknom prostredí, keď majú bohatý program zamestnaneckých benefitov, keď ich šéf vníma ako dôležitú súčasť tímu, ako niekoho, kto si vybrať túto firmu a nie ako človeka, ktorého si vybrala firma, za čo jej má byť bezhranične a bez slova za akýchkoľvek podmienok vďačný.
Toto všetko si už, našťastie, väčšina zamestnávateľov, aj na Slovensku, uvedomuje. Ale nie všetci majú čas a priestor zisťovať, čo ich ľudí trápi, čo by ich urobilo šťastnými, ako udobriť rozhádaných kolegov, nemajú čas ani na to, aby zorganizovali team buildingové stretnutie a podobne. A práve toto je úlohou manažéra šťastia. V Česku ho vlani zamestnalo pár desiatok firiem, žiadna z nich toto rozhodnutie neľutuje. Snáď, pri troške šťastia, budeme mať čoskoro manažérov šťastia aj v našich zamestnaniach.
Autor: Eva
Foto: Shuterstack