Historická dráma na týždni módy v Paríži – Alessandro Michele predstavil svoju prvú kolekciu pre Valentino

Módny svet s napätím očakával debut dizajnéra Alessandra Michele vo funkcii kreatívneho riaditeľa značky Valentino. Jeho prvá kolekcia pre túto legendárnu značku, predstavená na týždni vysokej módy v Paríži, rozhodne nesklamala.

 

 

Michele, známy svojou eklektickou estetikou a láskou k historickým odkazom, priniesol do Valentina svieži vietor. Kolekcia s názvom „Vertigineux“ pre Jar/Leto 2025 je plná odkazov na históriu módy, od renesančných siluet až po opulentné barokové detaily. Zároveň však cítiť aj modernú citlivosť a ľahkosť, ktorá kolekcii dodáva aktuálnosť.

Michele čerpal inšpiráciu z rôznych zdrojov, pričom jedným z hlavných referenčných bodov bola esej Umberta Eca „The Vertigo of Lists“. Výsledkom bolo 50 modelov, ktoré odvážne kombinovali zdanlivo nesúvisiace prvky – od veľkolepých rokokových sukní inšpirovaných 18. storočím, cez romantické volány zo 70. rokov, až po harlekýnske vzory a surrealistické detaily.

Jedným z najvýraznejších kúskov bol plášť zdobený farebnými strapcami, pripomínajúci ikonický model z roku 2007 od samotného Valentina Garavaniho.

V kolekcii sa objavili aj rozprávkové krinolíny Marie Antoinetty, ktoré podčiarkli návrhárovu záľubu v opulencii a dramatickosti.

Kolekcia sa hemží sýtymi farbami ako je červená, zelená, zlatá a čierna. Materiály sú luxusné a rozmanité, od hodvábu a čipky,  až po brokát a zamat. Nechýbajú tu volánové goliere, nafúknuté rukávy, korzety a vlečky. Michele sa pohráva s objemom a proporciami, vytvára dramatické a ženské siluety. Šaty sú často dlhé a vlečú sa po zemi, čím dodávajú kolekcii nádych majestátnosti. Každý kúsok je majstrovským dielom remeselnej zručnosti. Výšivky, čipky a aplikácie sú precízne a detailné.

Módna prehliadka bola navyše inkluzívna, čo sa prejavilo v rozmanitosti modeliek a modelov, čím Michele zdôraznil nadčasovosť a univerzálnosť svojej vízie.

Alessandro Michele dokázal, že je skutočným vizionárom. Jeho schopnosť spojiť historické odkazy s moderným dizajnom je obdivuhodná. V jeho podaní sa Valentino stáva značkou, ktorá oslovuje nielen tradicionalistov, ale aj mladú generáciu, ktorá túži po originalite a sebavyjadrení.

Autor: Ing.arch. Miroslava Vaňharová; myamirell.com
Obrázky: Valentino, getty images, launchmetrics spotlight