Domov Lifestyle Vzťahy Jarná únava? 10 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu a dosiahnuť viac!

Jarná únava? 10 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu a dosiahnuť viac!

Vyššiu produktivitu a lepšie výsledky je možné dosiahnuť aj malými zmenami. Čo spraviť, aby ste dosiahli viac?

 

1. Zmeňte stravu

Niektoré potraviny obsahujú zložky, ktoré pomáhajú zlepšovať kognitívne funkciu, zvyšujú koncentráciu a zlepšujú náladu. Ide o orechy vďaka omega-3 mastným kyselinám, ktoré zvyšujú energiu. Pomáha aj ovocie a zelenina vďaka antioxidantom a vitamínom, zlepšujúce krvný obeh a mozgovú funkciu.

2. Zamerajte sa na tieto nápoje

Káva obsahuje kofeín, ktorý stimuluje centrálny nervový systém. Zvyšuje pozornosť a koncentráciu. Podobné účinky má aj zelený čas, kurkuma a šalviový čaj.

3. Stanovte si priority

Zamerajte sa na najdôležitejšie úlohy, ktoré treba dokončiť najskôr. Čas prispôsobte tak, aby ste mali na každú úlohu dostatok času a neskĺzli tak do stresu v časovej tiesni.

4. Eliminujte rušivé prvky

Odbiehanie od práce a úloh nikdy ničomu nepomohlo. Snažte sa minimalizovať všetky rušivé prvky ako sociálne siete, notifikácie aj hovory a sústreďte sa len na prácu. Rušiť vás môže aj neporiadok, preto si pred prácou upracte stôl aj všetko v okolí.

5. Delegujte úlohy

Naučte sa delegovať úlohy, ktoré by vedel dokončiť niekto iný, aby ste sa vy vedeli zamerať na to, čo viete robiť iba vy.

6. Naučte sa odmietnuť

Povedať nie je niekedy ťažké. Nepodstatné alebo nedôležité úlohy či požiadavky rovno odsúvajte alebo úplne zamietajte. Mohli by vás odviesť od vašich priorít.

7. Robte si prestávky

Oddych je niekedy omnoho dôležitejší než samotná práca. Krivka produktivity plynutím času klesá a ku koncu, kedy je vaša energia na bode mrazu, je produktivita tak nízka, že nemá efekt. Keď si v tom čase doprajete oddych, na prvý pohľad možno stratíte nejaký čas, avšak vám dodá energiu, vďaka ktorej budete tak produktívny, že časovú stratu doženiete raz-dva.

8. Pomôžte si

Existujú rôzne pomôcky či aplikácie, ktoré vašu produktivitu práce dokážu zvyšovať. Organizácia úloh, meditácia či vzorce v tabuľkách, vďaka ktorým vám mnoho manuálnej práce odpadne.

9. Naučte sa pomodoro techniku

Pomodoro technika je manažment práce. Bola vyvinutá v 80. rokoch ale funguje dodnes. Jej princípom je vytvoriť krátke pracovné bloky časovo ohraničené 25 minútami. Po každom bloku nasleduje krátka prestávka. Počas jedného bloku sa osoba sústredí len na prácu a snaží sa ignorovať všetky rušivé elementy. Po štyroch blokoch nasleduje dlhšia prestávka. Skúste, naozaj to funguje!

10. Obklopte sa rastlinami

Výskumy ukazujú, že rastliny v kancelárii zlepšujú sústredenie a podporujú kreativitu. Navyše prečisťujú vzduch a pôsobia pozitívne. Nebojte sa ich a dajte si ich pri svoj pracovný stôl toľko, koľko len ide!

Zdroj: Záhradkár.sk