Poškodené strešné krytiny a prístrešky, rozbité okná a sklá, vozidlá poškodené krupobitím aj zničená úroda.
Takúto spúšť zanechalo niekoľko silných vĺn dažďov, spojených s bleskami a krupobitím, ktoré sa v júli prehnali Slovenskom a na majetku klientov Allianz – Slovenskej poisťovne zanechali škody za takmer 1,8 milióna eur. „Klienti nám len za júl nahlásili viac ako 1 600 poistných udalostí spôsobených dažďom, krupobitím, víchricou či povodňami. Najviac škôd evidujeme z okresov Nové Zámky, Komárno, Malacky, Trnava, Michalovce, Prešov a Trebišov,“ bilancuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.
Najviac škôd na súkromnom majetku
Najviac škôd, až 1268, eviduje poisťovňa z poistenia privátneho majetku klientov, kde živel ničil domy, byty, prístrešky a autá poistencov. Najvyššie škody zas Allianz – SP eviduje z poistenia podnikateľských subjektov. „Najvyššiu škodu, ktorú riešime je v celkovej výške 282-tisíc eur. Hlásenia od klientov neustále pribúdajú, takže celková výška škôd po búrkach bude určite vyššia,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec.
Škodu nahláste čo najskôr
Ak vám živel poškodí majetok, nahláste poisťovni škodu čo najskôr. Najjednoduchšie, najrýchlejšie a najkomfortnejšie je nahlásiť škodu online cez svoj mobil, tablet či počítač, prostredníctvom webstránky poisťovne https://online.allianzsp.sk/hlasenia-poistnych-udalosti/. „Odporúčame si škodu aj nafotiť, napríklad na mobilný telefón. Vlastná fotodokumentácia sa pri riešení poistnej udalosti vždy zíde,“ radí M. Rajec. „V súčasnosti prichádza do poisťovne takmer štvrtina hlásení o škodách práve v online forme. Takto nahlásenú škodu dokážeme pri dodaní všetkých potrebných dokladov vybaviť už do 24 hodín,“ dopĺňa M. Rajec.