Motoristi čoraz viac dbajú na bezpečnosť a chcú veľké autá!
Skupina AAA AUTO by koncom roka mohla mať až 45 pobočiek a okolo 2 500 pracovníkov. Naďalej bude pokračovať v spolupráci so slovenským i českým futbalom, ktorú odštartovala v septembri minulého roka a získala vďaka nej nové možnosti svojej prezentácie a komunikácie smerom k zákazníkom. V roku 2017 plánuje skupina AAA AUTO najsilnejšiu expanziu do Poľska, kde by mala otvoriť štyri pobočky a zdvojnásobiť tak svoju sieť autocentier. Po troch rokoch otvára AAA AUTO aj novú pobočku v Českej republike, čím zvyšuje svoje zastúpenie na 22 predajní. S expanziou súvisí aj nárast počtu zamestnancov a to o 135 pozícií. Koncom roka by tak skupina mohla mať až 45 pobočiek a okolo 2 500 pracovníkov.
Na tlačovej konferencii sme si o výsledkoch i plánoch AAA Auto pohovorili s generálnou riadteľkou spoločnosti Karolínou Topolovou.
Pred viac ako polrokom ste ohlásili spoluprácu so Slovenským futbalovým zväzom, dnes bola spolupráca obojstranne vysoko pozitívne hodnotená. Prezraďte nám v čom spočíva a čo prináša?
K intenzívnej spolupráci prišlo 19.septembra minulého roku a odvtedy sme odovzdali autá futbalistom, ktoré po šiestich mesiacoch alebo 15 tisíc kilometroch obmeňujeme. Funguje to profesionálne, pán Ján Kováčik je otvorený človek, futbalistom chce zaistiť komfort aj využívaním našich vozidiel, čomu som rada, lebo v histórii česko-slovenského futbalu ešte nikdy neprišlo k spolupráci s predajcom jazdených vozidiel. Tým, že máme i značku Mototechna, futbalisti dostávajú vždy nové autá, ktoré si následne môžu kúpiť naši zákazníci. Futbalisti zatiaľ s nami najazdili 450 tisíc kilometrov.
Roznieslo sa medzi Slovákmi, že na vašich autách jazdia futbalisti a sú tie autá v rámci predaja žiadané?
Áno, autá, na ktorých jazdia futbalisti sú veľmi atraktívne pre ďalšieho zákazníka. Stáva sa z toho fenomén a autá sa rýchlo predajú.
Spoločne s futbalovým zväzom pripravujete na máj benefičnú akciu…
Naša spolupráca s futbalistami nefunguje len na poli automobilovom, ale robíme spolu rôzne aktivity. Navštívili sme centrá pre hendicapovaných spoluobčanov, snažíme sa ísť cestou dobročinných akcií, rovnako sa chceme zamerať na deti, aby viac športovali, kde preferujeme futbal. Na 28. mája sme pripravili v našom autocentre v Bratislave na Panónskej ceste stretnutie širokej verejnosti so slovenskými futbalistami. Deti sa budú môcť s futbalistami nielen stretnúť, ale aj si s nimi zakopať do lopty, podebatovať o tom, čo znamená byť vrcholovým športovcom a aj vyfotiť sa s nimi.
Posunul sa predaj jazdených áut smerom hore?
Veľmi pozitívne sa posúva, stále rastieme. Dali sme si predsavzatie, že v roku 2017 by sme chceli navýšiť naše hospodárenie o 10 %, čo sa nám darí. Samozrejme to ide ruka v ruke s realizovanými objemami predaných áut. Minulý rok sme predali takmer 70 tisíc áut, z čoho sa nám podarilo predať 17 tisíc na Slovensku, tento rok chceme predať o tisícku viac. Nárast za prvý štvrťrok na Slovensku je o 9,6 percenta, predali sme 4287 áut, takže to ide veľmi dobrým smerom.
Najvýraznejší bol asi práve marec, keď sa vonku vyjarilo…
Náš predaj – segment áut – je veľmi senzitívny. V zimnom období je obmedzené používanie áut, keď je námraza, veľký sneh a rovnako je to aj s kúpou auta. Kupujúci počkajú, kým skončí tvrdá zima a tá ostatná bola riadne dlhá a studená, takže v marci sa začal realizovať odložený dopyt po autách.
Aké autá si vyberajú slovenskí spotrebitelia?
V prvom kvartáli tohto roka dbali slovenskí motoristi viac na bezpečnosť a kupovali si kvalitnejšie a väčšie vozidlá. Modely značiek Renault nahrádzali vyššie modelové rady koncernových značiek Škoda, Volkswagen a Ford. Najväčší záujem bol o Škody Octavie, nasledované Fabiami, Passatmi a Golfami. Zároveň vzrástol dopyt aj po SUV, MPV a kombi autách, ich podiel na celkových predajoch tvoril až 47,3 %. Do prvej desiatky najobľúbenejších modelov sa dostalo aj SUV Kia Sportage.
Prevláda záujem o dieselové motory alebo klasické benzínové?
Nárast sme zaznamenali pri predaji dieselových motorov, čo je opačná situácia ako sa deje v krajinách Západnej Európy.
Chcú si slovenskí vodiči vychutnávať jazdu s automatickou prevodovkou alebo im vyhovuje ručné preraďovanie rýchlostí?
Nárast predaja áut s automatickou prevodovkou nie je výrazný, ide asi o 2 percentá, ale je vidieť, že zákazníci sa blížia k trendu „lenivejšieho“ vodiča. Oceňujú automatickú prevodovku oproti manuálnej. Samozrejme sú vozidlá, ktoré nikdy nebudú zaujímavé s automatickou prevodovkou tak ako s manuálnou, napríklad Porsche 911 turbo s automatikou neumožní skutočný pravý pôžitok z jazdy.
Vy jazdíte s „automatom“?
Áno, zvykla som si na to a už si neviem predstaviť jazdiť s manuálom, ale je pravda, že môj manžel si jazdu užíva práve manuálnym preraďovaním.
Ako sa inak máte?
Ďakujem za opýtanie, mám sa dobre, dcéra rastie, už má tri a pol roka, veľa rozpráva, neviem po kom to má (smiech). Jej želaním je, aby som nechodila do práce, ale bola s ňou.
Ako riaditeľka máte zamestnanie určite náročné, hovorí sa o ženách v podobných funkciách, že nemajú veľa času na rodinu, ako je to s vami?
Delím svoj čas medzi prácu a rodinu, takže ak nemám na niečo čas – tak ho nemám na seba. Pravdou je, kým som nemala dcéru, môj pracovný čas bol 14 a stále som mala pocit, že ešte som všetko nestihla. Keď vám do života vstúpi iná priorita, dokážete si to naplánovať tak, že sa zmestite do „normálnej“ pracovnej doby, ktorú som si nastavila na osem, maximálne 9 hodín a ostatný čas som s dcérou ako aj všetky víkendy.
Autor: Anna Olvecká