Spoločnosť Whirlpool v Poprade slávnostne zahájila výrobu nových spredu plnených práčok, ktoré sa vyznačujú nielen kompaktnými rozmermi, úspornými vlastnosťami, ale tiež overenými technológiami. Pre tento strategický krok sa spoločnosť rozhodla na základe silnejúceho dopytu po tomto type automatických práčok na významných európskych trhoch. Nové práčky by mali byť pre spotrebiteľov atraktívne nielen z hľadiska parametrov, ale tiež vďaka primeranej cene.
Ako naznačujú posledné trendy v predaji automatických práčok, práve kompaktné modely s hĺbkou 45 cm predstavujú na celkovom predaji na Slovensku podiel až 34,7% s medziročným nárastom o 9,7%[1]. Práčky s týmto typom konštrukcie zaujali predovšetkým zákazníkov, ktorí sa usilujú o maximálnu úsporu priestoru vo svojich domácnostiach, no zároveň očakávajú zachovanie štandardnej kapacity bubna, širokú ponuku programov, pokrokové technológie, či nízke prevádzkové náklady.
Celý projekt – od vývoja prototypu, cez úpravu výrobných liniek, až po záťažové testy – bol realizovaný vo vývojových laboratóriách spoločnosti priamo v popradskej fabrike.„Nespornou výhodou nášho výrobného závodu v Poprade sú dlhoročné skúsenosti, špičkové technologické vybavenie a v aj kvalifikovaní pracovníci s dlhoročnou praxou. Tento projekt nie je zďaleka jedinou úspešnou métou, ktorú naši ľudia dosiahli. Doslova svetovou je aj zhora plnená práčka ZEN s priamym náhonom bubna, vďaka ktorému je mimoriadne tichá. Vyvážame ju do celej Európy už niekoľko rokov,“ uviedol generálny riaditeľ Whirlpool pre Českú republiku a Slovensko, Radek Novotný.
Iba minulý rok si popradský výrobný závod pripomenul 20. výročie od vstupu strategického investora Whirlpool Corporation. Tento závod je najväčší na výrobu automatických práčok v Európe, v rámci regionálnej skupiny Whirlpool EMEA so sídlom v talianskom meste Comerio, pričom v minulom roku vyrobil 1,5 milióna automatických práčok, ktoré následne putovali do celého sveta. Na našom trhu zostávajú len necelé 3% produkcie.„Z hľadiska vývozu je pre nás nosnou najmä stredná a západná Európa, no naše výrobky putujú aj do exotických krajín ako Maroko či Hong Kong. Percentuálne môžeme produkciu rozdeliť na 55% pre západnú Európu, 37% pre strednú, 4% východnú, rovnako 4% putujú na ostatné trhy,“ spresňuje Luigi La Morgia, riaditeľ výrobného závodu Whirlpool v Poprade.
Závod v súčasnosti zamestnáva viac ako 1000 ľudí, čím sa radí medzi najvýznamnejších zamestnávateľov v regióne. Práve výrobou nového typu práčky by spoločnosť chcela stav zamestnanosti v týchto neistých ekonomických časoch stabilizovať. „Touto cestou by som sa chcel poďakovať nielen tímu, ktorý na projekte „kompakt“ pracoval, ale aj všetkým našim zamestnancom od operátorov výroby cez vývojárov, kvalitárov až po THP pracovníkov, za ich skvelú prácu, ktorú každodenne odvádzajú,“ doplnil La Morgia.
Viac informácií nájdete na www.slovenskepracky.sk
[1] zdroj GfK, porovnanie predaja v kusoch za obdobie január – december 2011 vs. január – december 2012