Trend online nakupovania naďalej rastie, rovnako ako suma, ktorú Slováci každoročne míňajú na internete. Za aký tovar sú zákazníci ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?
Za elektroniku utrácame najviac, záujem je aj o kategóriu jedla
Z údajov najpopulárnejšieho porovnávača cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej.
Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch. „V kategórii jedlo sme zaznamenali najväčší medziročný rast. Táto kategória je však ešte stále len v štádiu rozbehu,“ povedal šéf Heureky Tomáš Braverman. Podľa rebríčka najväčšieho porovnávača cien Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.
Dopyt po bežnom spotrebnom tovare naberá na obrátkach
Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Rovnako čoraz častejšie siahajú po takzvanom rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy tak utratia zákazníci síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.
Trend mobilných nákupov
V nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah. Až 43 % slovenských užívateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. „Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ vysvetľuje Braverman.