To, čo sa pravidelne používa, sa aj rýchlejšie kazí. Poruchy elektrospotrebičov sú preto jedným z najčastejších problémov v domácnosti. Ak doslúži chladnička alebo práčka, ktorá už nie je v záruke, často je majiteľ donútený uhradiť opravu sám. V mnohých prípadoch však oprava stojí takmer rovnako, ako je cena nového spotrebiča.
Odložte skrutkovač
Allianz – Slovenská poisťovňa ponúka svojim klientom riešenie nepredvídateľných výdavkov v podobe poistenia predĺženej záruky elektrospotrebičov. Toto poistenie kryje nečakané poškodenie alebo zničenie spotrebičov, za ktoré by inak niesol zodpovednosť jeho predajca, ak by nastali počas záručnej doby. Uzatvára sa na jeden, dva alebo na tri roky od konca zákonnej záruky a vždy sa uzatvára bez spoluúčasti. Klienti tak môžu mať od opráv pokoj až 5 rokov od kúpy spotrebiča, poisťovňa totiž uhradí náklady na náhradné súčiastky a samotnú opravu elektrospotrebiča.
Neúmyselné poškodenie
Okrem poistenia predĺženej záruky si priamo v predajni môžu zákazníci uzavrieť aj poistenie náhodného poškodenia alebo odcudzenia elektrospotrebiča. Ak potom neúmyselne poškodia alebo zničia výrobok napríklad pri preprave z predajne, ak im spadne alebo pri používaní na elektrické časti vylejú vodu, toto poistenie im zabezpečí opravu, úhradu nákladov alebo výmenu výrobku. Pri lúpeži alebo pri krádeži vlámaním poisťovňa poskytne nový elektrospotrebič rovnakých parametrov. Poistenie poškodenia a odcudzenia tovaru sa uzaviera na 1 rok so spoluúčasťou 15 %.
Čo sa dá poistiť?
Poistenie predĺženej záruky sa môže uzavrieť na bielu techniku, ako chladnička, mraznička, sporák, rúra na pečenie, vstavaná mikrovlnná rúra, umývačka riadu, automatická práčka či sušička bielizne a na vybranú elektroniku, napríklad na televízor. V prípade, že sa niektorý z týchto pomocníkov pokazí, majiteľ nemusí siahnuť na svoje úspory vyčlenené napríklad na letnú dovolenku. O nečakané výdavky sa totiž postará poisťovňa.
Priamo pri kúpe
Poistenie ponúka priamo predajca vo svojom obchode. „Už niekoľko mesiacov ponúkame poistenie predĺženej záruky elektrospotrebičov a iných výrobkov cez internetové obchody. Klienti si tak rýchlo a jednoducho môžu pri kúpe zabezpečiť svoj nový tovar proti poškodeniu, krádeži či poruche,“ hovorí Andrea Leskovská,riaditeľka odboru manažmentu produktov v Allianz – Slovenskej poisťovni. Postup pri poruche je jednoduchý. Stačí zavolať na infolinku a operátori zorganizujú opravu elektrospotrebiča, uhradia náklady alebo pomôžu pri výmene výrobku za nový, ak je poistený výrobok odcudzený alebo nie je možné ho opraviť.
O svoje spotrebiče sa nemusia strachovať ani tí, ktorí majú v Allianz – SP uzatvorené poistenie domácnosti, konkrétne v moduloch Štandard a Optimal. „Ak si naši klienti kúpia chladničku či práčku a majú poistenú domácnosť v strednom a vyššom module, pre vybrané spotrebiče platí predĺžená záruka automaticky. Poisťovňa uhradí náklady na opravu do výšky stanoveného limitu,“ dodáva Andrea Leskovská.