Počet škôd po povodniach a silných dažďoch, ktoré v polovici septembra zasiahli strednú Európu, vrátane Slovenska, sa v Allianz – Slovenskej poisťovni vyšplhal na 3 285. Účet za tieto škody je už takmer 2,9 milióna eur, no predpoklad je, že presiahne 4 milióny eur.
„Aktuálne máme vybavenú už vyše polovicu (51,5 %) nahlásených poistných udalostí. Z nich až 91 percent bolo vyriešených bez obhliadky, na základe zaslanej fotodokumentácie. Takmer štvrtinu z nich sme vybavili v deň ich nahlásenia a ostatné v priebehu nasledujúcich dvoch až troch dní. Našim klientom sme tak mohli poskytnúť rýchlu a efektívnu pomoc, ktorú potrebovali v náročných časoch,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Dárius Nógli.
Prevažovali online hlásenia
Takmer 87 percent poistných udalostí bolo v poistení domu, bytu či domácnosti. Až 83 percent privátnych klientov pritom nahlásilo škodu online. „Využívanie digitálnych nástrojov umožňuje prinášať našim klientom pridanú hodnotu a zjednodušovať im život,“ dopĺňa hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová. Najviac hlásení škôd prišlo z okresov Bratislava, Malacky, Dunajská Streda, Senica, Skalica, Čadca a Trnava.
Škody na domoch za desaťtisíce
Najvyššou škodou, ktorú Allianz rieši, je zaplavenie areálu súkromnej spoločnosti, kde bol zaplavený hnuteľný majetok aj zásoby. „V rámci privátneho majetku evidujeme dve veľké škody v Stupave. V jednom prípade vyliaty potok zaplavil prízemný byt do výšky jedného metra. Voda tam zničila podlahy, steny, zariadenie a dvere. Účet dosahuje 40-tisíc eur. V ďalšom prípade potok podmyl terasu domu, ktorá klesla a podľa všetkého poškodila aj statiku domu. Predbežná výška škody je 20-tisíc eur,“ konštatuje D. Nógli. Ďalšou väčšou škodou je vytopené prízemie a garáž rodinného domu v Čadci v sume približne 19-tisíc eur.
Povodeň už v základnom balíku poistenia
Všetky škody po povodniach, záplavách a silných dažďoch sú v Allianzi kryté už v základnom balíku poistenia nehnuteľnosti a domácnosti Môj domov. Vzniknutú škodu odporúčame čo najskôr nahlásiť poisťovni, odfotiť poškodenia a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody. Aby bola škoda krytá v plnom rozsahu je potrebné, aby bol majetok správne poistený. „Odporúčame klientom, aby si prehodnotili svoje poistné zmluvy a upravili výšku poistnej sumy tak, aby pokrývala reálnu hodnotu. V prípade totálnej škody si tak budú môcť z poskytnutého poistného plnenia zabezpečiť nehnuteľnosť rovnakých parametrov,“ uzatvára L. Strnad Muthová.
Zdroj: Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.